B-vitamines Bètacaroteen Choline Multivitamine Vitamine A Vitamine B1 (thiamine) Vitamine B11 (foliumzuur) Alle vitamines
Calcium Chloride Chroom Fosfor IJzer Jodium Kalium Alle mineralen
Artisjok Ashwagandha Astragalus Boswellia Brandnetel Canadese geelwortel Chlorella Alle kruiden
Alfalinoleenzuur (ALA) Alfaliponzuur Algenolie Antioxidanten Arginine Astaxanthine BCAA Alle overig

Goede momenten voor creatine gebruik

Creatine gebruik

Creatine is een bekend voedingssupplement onder zowel topsporters als recreatieve sporters. Het is een belangrijke energiebron voor de spieren wanneer er een grote, kortdurende krachtinspanning geleverd moet worden. Hierbij kun je denken aan sprinten of gewichtheffen. Voor (kracht)sporters kan een aanvulling met het supplement creatine monohydraat nuttig zijn om de prestaties te verbeteren. Ondanks de grote bekendheid van creatine, is het niet altijd duidelijk hoe en wanneer je het beste creatine kan gebruiken. Het is belangrijk dat je creatine op zowel op rust- als op trainingsdagen gebruikt. Het type inspanning en de reden van gebruik zijn bepalend voor wanneer je het beste een creatine supplement kunt gebruiken. Daarnaast heeft het ook nog invloed of je het tijdens de maaltijd neemt of niet.

Creatine gebruik