Vitamine D of griepprik?

Vitamine D suppletie verlaagt het risico op griep met 70% in mensen met een lage vitamine D status. Een alternatief voor de griepprik?

Stoppen met roken

Stoptober, de maand om te stoppen met roken. Wist je dat je als roker meer vitamines en andere voedingsstoffen nodig hebt?

Hoe herken ik een jodiumtekort?

Nuttige informatie over jodiumtekort. Jodium in voeding en welke supplementen zijn er voor extra inname? Welke dosering en wat is veilig?

Vitamine D kan risico op vallen verminderen

Door een val komen bijna 100.000 ouderen jaarlijks in het ziekenhuis. Vitamine D en calcium helpen voor meer spierkracht en sterke botten.

Risico's op vitamine tekorten bij ouderen

50-plussers zijn onvoldoende bewust van risico’s vitamine tekorten: vitamine B12 tekort, tekorten door medicijngebruik en vitamine D tekort.

'Overlevenden hartstilstand nog beter geholpen met extra vitamine C'

Overlevenden van een hartstilstand herstellen beter met extra vitamine C. Onderzoekers van VUmc Amsterdam verwachten zo minder orgaanschade.

Magnesium voor spieren

Magnesium goed voor spieren, botten, hart- en bloedvaten. Door stress, intensieve inspanning, maagzuurremmers kan hogere behoefte voorkomen.

Veiligheid van voedingssupplementen

Betrouwbare voedingssupplementen gebruikt volgens advies zijn veilig. Lees de tips voor veilig gebruik en houd ze buiten bereik van kinderen.

Vitamine C kan levens redden

In de VS is vitamine C succesvol ingezet bij het redden van levens van doodzieke patiënten. De ontdekkers denken aan een grote doorbraak.

Wat doet prebiotica?

Prebiotica kan ongemakken in darmen verminderen. Het stimuleert de probiotica (goede bacteriën) en bevordert goede stoelgang en weerstand.